mardi 4 mars 2008

154. Bon voyage ! Have a good trip !

Le décollage m'impressionne toujours, comme pour Africa. J'aime cette puissance. Cette propulsion. Quelle sensation de se savoir si haut, la fourmillière en bas. Et puis la côte, et puis l'océan, et puis au-dessus des nuages. Toujours cet émerveillement, cette splendeur, cette immensité. Je pense à ce que dit un psalmiste : "Les cieux racontent la gloire de Dieu." Surement qu'il ne s'agit pas de ces cieux-là, mais déjà, ils en disent. Altitude 36 000 pieds, 10 972 m, 10 km de haut. Temps de vol : 8h20. La première fois que je me prendrai un décallage horaire dans la face. Le matelas de nuages, en bas, est sublime. Il semble qu'en s'y jettant, on y rebondirait... bon... je ne vais peut-être pas essayer aujourd'hui. Il fait -59°C dehors.

The take off always impresses me, like when I went to Africa. I love the power, the propulsion. What an amazing feeling to know one is so high, suspended, and to see the city, the web of roads, so small. And then, the Atlantic Ocean. Then, above the clouds. And the wonder continues, the splendor, the immensity. I think of what the Psalmist said in the Bible « The heavens declare the glory of God.” Certainly, he wasn’t seeing the sky as we do today, from an airplane, but already they were telling of God’s glory. Altitude 36,000 feet, 10,972m, 6 miles high. Flight time: 8 hours and 20 minutes. The first time I will experience jet lag. The mattress of clouds below is incredible. It looks like one could jump on them…..but, I don’t think I’ll be trying that today. It’s -74 degrees Fahrenheit outside.

Aucun commentaire: